expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>
aku bagi sekeping je kat korang. yang lebih aku makan. kalau nak tahu aku ni paling suka pizza. setakat ni boleh sumbat sampai 9 keping dalam satu masa. so, nak hadiahkan aku untuk birthday beli pizza je tau!

readers

Sunday, March 6, 2011

LESSON.


ASSALAMUALAIKUM..W.B.T..

penat hari ini,belajar masak kicap..daripada emak.berpeluh-peluh juga la kat dapur.huhu


btw,2 hari lepas...aku ada beli buku..

UNTUKMU WANITA.

SERIUS,BEST~
macam-macam ilmu aku dapat pasal apa yang wanita boleh buat dan apa yang tak boleh buat.Selama ini ingat tutup aurat dah perfect,sedangkan ada lagi aurat seperti suara wanita yang kita pandang remeh ..
aku akan kongsi dengan korang nanti..insyaallah.
[MAKLUMLAH,HARI NI KAN HARI WANITA SEDUNIA]
Petang tadi sesuatu yang tak disangka telah berlaku.
macam ni ceritanya:
AKU: pergi masuk bilik
then tengah cari barang sambil letak cermin mata kat atas penyangkut tepi almari.
out of the blue,
PRAAKK!
apa yang aku lihat,tangkai cermin mata dah patah.
TERASA SATU NIKMAT PENGLIHATAN DIAMBIL SEKEJAP.
aku tak dapat lihat muka family dengan jelas.[exceept kalau dekat sungguh]
masalah timbul,aku nak drive pun tak boleh...
hmmm..
so,esok terpaksa pergi ke kedai cermin mata.
by hook or by crook...my spect must be repair as soon as possible.
''_''
___________________________________________________________________
DENGAN senang bercampur susah hati,aku pergi ke kedai FOCUS POINT ST18.
Aku bajet RM 50 untuk betulkan sebelah kiri bingkai spek mata.So,
aku masuk dalam kedai tu dan dan terus tanggalkan spek dan beritahu bingkai dah patah.
AKU:hello,saya[sambil buka spek]..nak repair ini
STAFF:ini sudah patah,so u kena beli bingkai baru or terus buat baru
AKU:SENYUM ''bingkai harga berapa?''
STAFF:RM159...OR RM250..
AKU DALAM HATI:MAK AI..xcukup bajet..kene gi ''cucuk'' la cam ni..memang cekik darah la cina ni.
''ok,miss sekejap lagi saya datang balik''
10 minit lepastu...di focus point
STAFF: tengah busy cari bingkai spek yang sama spesis
AKU:DALAM HATI':baik aku guna gam gajah or UHU je...lagi save duit~
[aku bukan kedekut,tapi rasa cam xberbaloi jer..sebab yang patah tu sebelah...bahagian skru je hilang!,itupun nak kene beli baru juga ke?]
LASTLY,akhirnya bingkai pink jadi pilihan aku daripda tiga bingkai yang diberi:
1.bingkai merah:terlampau menarik perhatian...tak suka aku~tabarruj
2.bingkai biru tua:xnaklah,sebelum ni pun bingkai warna biru juga.~tukar angin plak
3.bingkai pink:why not?cantik n lebih feminin...he2.~i bought this one!
___________________________________________________________________
then,aku singga pergi kedai mynews.com
aku sempat belek2 buku terbaru kat sini.dulu masa keje kat tesco,ini merupakan tempat wajib aku beli air mineral dan buku waktu rehat.Buku yang jadi pilihan FOCUS SPM[walaupun dh hbis spm,buku ni dah xbley berpisah dgn aku],KOMIK DETECTIVE CONAN..[aku pengumpul stia komik ni],serta mana-mana buku motivasi yang best.[SELALUNYA AKU BELI KELUARAN PTS]
so,hari ini,aku sempat beli buku:AMALAN MERAIH GANJARAN PAHALA.
kongsi sikit:
cara senang nak dapat pahala,korang hanya perlu niatkan apa sahaja yang korang buat hari ini HANYA KERANA ALLAH.Tak kira la,korang makan,minum.,tidur,baca ,or menulis blog...pastikan nawaitu betul ya.ha,senang kan nak dapat pahala?
second: bercakap perkara-perkara yang baik.
contoh paling mudah,korang panggil kawan korang dan cakap:hari ini aku doakan ko bahagia dan gembira.
xpun bila korang nak panggil kawan korang dengan panggilan yang bukan nama dorang :macam gibe,dodol,apek,or ape2 je,
sila stop kerana itu merupakan satu doa.panggil dorang dengan nama yang mak bapa dorang dah bagi.BY THE WAY,korang pernah tak panggil nama kawan korang dengan panggilan penuh macam dalam ic tu?kalau tak pernah sila cuba dan tengok respon dorang.aku pasti korang akan tergelak lepastu,haha..xpercaya?so,cubalah!selamat beramal!
~ENTRY INI AKAN DISAMBUnG KEMUDIAN KERANA PENULIS BUSY UNTUK HARI INI,[TAPI SIBUK JUGA NA BLOGGING]HUHU~

No comments:

Post a Comment

terima kasih daun keladi,kalau sudi komenlah lagi,tidak pula memaksa diri,namun komen anda amat saya hargai..