expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>
aku bagi sekeping je kat korang. yang lebih aku makan. kalau nak tahu aku ni paling suka pizza. setakat ni boleh sumbat sampai 9 keping dalam satu masa. so, nak hadiahkan aku untuk birthday beli pizza je tau!

readers

Friday, November 18, 2011

Sahaja part 5.

Kebetulan agaknya.
Terserempak dengan abang tu.
Malam ni aku balik Melaka.
Tinggalkan Ipoh.



Hajat hati nak salam cik Ros dan Cik Bakyah.
Abang tu senyum.



"haa, salam sekali ", sambil bergurau dia hulurkan tangan.
Emak tergelak melihat gurauan dia yang spontan.
Aku senyum je .
Ahh, akan aku rindu semua kenangan di sini.

*kesat mata*
SENYAP untuk seketika.
pandang sekeliling.




" nak balik dah ke?"
"okay, jaga diri"
"jangan nakal-nakal "
"jumpa lagi", kata-kata abang tu terngiang-ngiang sehingga kini.


Dia seolah-olah bergurau tapi macam memaksudkannya.
Er, tak faham .-.-'
Mak yang berada di depan dia terdiam.



Kan bagus kalau aku tahu apa ada dalam minda emak waktu itu.
*senyum sepi.
hela nafas panjang.

hmmmmm.
tersenyum aku memikirkan kebetulan yang berlaku.
Aha, mungkin abang itu anggap aku sebagai adiknya.
Ye .
Mungkin.
Sebab emak pun sudah masak dengan telatahnya.

hmm,
lagu Suara Ku Berharap aku mainkan.
*tutup mata
teruskan perjalanan.

p/s: abang tu sudah dimiliki hatinya,
semoga aku ada di hari pertunangannya.




No comments:

Post a Comment

terima kasih daun keladi,kalau sudi komenlah lagi,tidak pula memaksa diri,namun komen anda amat saya hargai..