expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>
aku bagi sekeping je kat korang. yang lebih aku makan. kalau nak tahu aku ni paling suka pizza. setakat ni boleh sumbat sampai 9 keping dalam satu masa. so, nak hadiahkan aku untuk birthday beli pizza je tau!

readers

Friday, November 4, 2011

Sekian lama.



"Hye dik."
Aku senyum.
"Lama tak jumpa?"
Aku senyum .10 SAAT AKU BALAS.
"lama?"

"ye la,lama",dia kata.
"heee,ye la lama..",aku jawab.
"pergi mana?",dia tanya,
"belajar",aku jawab.
"belajar?belajar ape?",dia tanya lagi.
"ICT,"ringkas jawapan.

"belajar kat mana?",dia tanya.
"melaka", aku senyum.

"oh",dia seperti berfikir.
"ambik ape?sijil,diploma?",dia tanya beberapa saat lepastu.
"emm,diploma", aku jawab.

dia senyum.
lepastu mak cakap,
"haa.kamu jangan nak senyum senyum ye..",mak mengusik dia.

sambil merenung aku dia berlalu pergi.
2 3 kali dia lalu depan aku lepastu.
Aku terusik bukan yang pertama kali,dah lama dah.
Sebelum aku masuk Universiti lagi.

Dia lelaki biasa,bukan pekerja kolar putih,maka mak tak berapa nak berkenan aku fikir,
meskipun dia ada bertanya tentang aku.
AHH,walaupun kadang -kadang aku rasa abang tu main-main dan sengaja nak mengusik aku,
tapi hati aku tetap terusik .
Hati perempuan,memang macam ni.







p/s: hati siapa yang tak terusik kalau ada yang mengambil berat,
hati siapa yang tak terusik kalau ada yang pandai ambil hati,
hati siapa tak terusik?
hati siapa?




2 comments:

terima kasih daun keladi,kalau sudi komenlah lagi,tidak pula memaksa diri,namun komen anda amat saya hargai..