expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>
aku bagi sekeping je kat korang. yang lebih aku makan. kalau nak tahu aku ni paling suka pizza. setakat ni boleh sumbat sampai 9 keping dalam satu masa. so, nak hadiahkan aku untuk birthday beli pizza je tau!

readers

Wednesday, November 2, 2011

Trilogi Haji.


ASSALAMUALAIKUM.
:)

LOKASI: atas katil lama.
JAM:10.00PAGI
AKTIVITI:print surat ayah.


Pagi yang indah.Haaa,korang dah pernah pergi ke MAKKAH?Tunaikan haji?Umrah?

Hmm,aku sendiri belum pernah dan aku bercita-cita ke sana bila aku mampu.
Mampu disini bermaksud:
1.mampu menanggung perbelanjaan pergi dan balik.
2.ada kenderaan untuk pergi dan balik.
3.mampu menyediakan bekalan nafkah kepada orang saraan yang ditinggalkan,macam anak-anakla.
4.tiada kesulitan semasa dalam kenderaan.
5.perjalanan aman.
6.mempunyai masa .

Tapi buat diri aku yang masih tiada duit ni,yang hanya ada duit PTPTN,
maka aku tangguhkan je la hasrat tu.InsyaALLAH.satu hari nanti jejak juga kaki ni.
Cuma cepat dan lambat je nak tunaikan rukun islam KELIMA tu.

Apa yang aku nak cakap kat sini,
semalam aku tengok berita.
Maka,aku pun terkejut.Beruk pun terkejut sama,Si sinchan apatah lagi kan.
Aku tengok ada seorang hamba ALLAH ni tengah mengelilingi kaabah,tapi diiringi orang yang menjaganya.
Dalam hati ni dah macam - macam yang aku syak.
Dalam otak dah banyak persoalan,banyak juga jawapan.
bak kata najwa latiff-banyak soalan banyak juga jawapannya.


Kalau tak silap aku,ustazah pernah cakap,yang kita ni kat sana semua sama.Sebab kita nak buat haji/umrah,perlu ikhlas HANYA KERANA ALLAH.tiada niat lain.

tapi....apa yang aku tengok semalam macam tak sama je dengan apa yang aku faham.
haishh.
Apa-apapun,aku doakan semoga Allah berikn hidayah kepada aku,kawan-kawan aku dan family aku.


p/s: aku malas nak syak wasangka.
syaitan memang terer bab bab ni.
Tiba-tiba aku teringat buku TRAVELOG HAJI-buku yang dah buat hati aku tersentuh.
Korang patut baca.!

2 comments:

terima kasih daun keladi,kalau sudi komenlah lagi,tidak pula memaksa diri,namun komen anda amat saya hargai..