expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>
aku bagi sekeping je kat korang. yang lebih aku makan. kalau nak tahu aku ni paling suka pizza. setakat ni boleh sumbat sampai 9 keping dalam satu masa. so, nak hadiahkan aku untuk birthday beli pizza je tau!

readers

Friday, May 11, 2012

Pembaziran.

"ROKOK"







Hari-hari pertama bekerja melihat makanan yang tak habis,
aku tak rasa apa pun.
Bagi aku normal la tu.
Tak semua orang ada usus besar2 macam kau.
(HAHAHHAHAH)

Minggu-minggu seterusnya selepas bekerja.
Aku mula terasa.
Kita kat Malaysia, makan buang-buang.
Agaknya kalau makanan ni, kita bawa kat Palestin mesti licin segala.Tulang pun tak tinggal.

Aku cuma nak kata,
apa salahnya kita hargai sikit setitik peluh petani.
(macam dalam iklan tu, nasi sebutir tepi mulut pun ditelan semula)

Tapi kan ada satu benda yang nak dikata makanan tak jugak,
tapi benda ni confirm takkan membazir.
Cuba teka apa dia?
(Sila skrol di bahagian atas sekali, mula2 entri aku dah letak)

p/s: Bukankah membazir  itu amalan syaitan?
Sejak sekolah tadika aku dah dengar benda ni.






1 comment:

  1. rokok tu benda yg leh wat kita addict. ntah la..ramai yg meroko bg reason tu..tak tau nk kata pe g dah..

    ReplyDelete

terima kasih daun keladi,kalau sudi komenlah lagi,tidak pula memaksa diri,namun komen anda amat saya hargai..